Projekt

Ni ska veta att det är svårt att hålla en blogg flytande om man bara ska ordbajsa ut en massa inlägg med ämnen tagna ifrån luften. Jag funderar därför på om jag borde skaffa mig ett litet projekt som kan hjälpa mig att ha saker att skriva om. Ett annat alternativ är ju att börja göra bloggen lite mer personlig och ta upp saker från vardagen.

En sak som skulle kunna bli mitt projekt är en sak jag har velat göra ett tag nu men aldrig har kommit igång med är att brygga eget öl. Jag har vid många tillfällen läst forum, bloggar och allmänna hemsidor om just detta. Det som har hållit mig tillbaks lite är att det har känts både svårt och dyrt. Men den senaste tiden har det dykt upp en hel del startkit man kan köpa från diverse sajter som både är relativt billiga och enkla. Det kitet jag har fastnat för mest är detta: http://www.coopershembryggning.se/produkter/startpaketet/coopers-diy-beer-kit

Dock är det så att det beräknas vara nedsläpp för barn nr 2 imorgon vilket troligen kommer att skjuta på mitt öl-bryggande på tiden igen. Men som sagt barn nr 2 är ju ett "projekt" bara det. Hur kommer detta att förändra livet? Vi har ju faktiskt varit väldigt bortskämda med våran fantastiska och nu 3år gamla dotter Tyra. Vi har i princip fått sova hela nätter sedan hon var 3 månader gammal. Det är aldrig några problem med läggningen och hon gillar sovmorgnar, eller åtminstone att ligga och dra sig i sängen. Så de gånger man har fått dåligt med sömn har man bara haft sig självt att skylla. Därför känns det ganska givet att nr 2 kommer att vara en skrikig liten krabat som inte kommer vilja sova, åtminstone inte när vi önskar=)
Men hur som helst, detta gör ju också att bloggen kanske mer lutar åt det personliga hållet och vardagliga livet.

Jag tror dock att det kommer att få bli en kombination av de båda. Först kommer ni kanske få uppleva en lite mer personlig prägel där jag, fru, barn, släkt och vänner kommer att få större utrymme och exponering. (Som om inte FB och Instagram vore nog! =) Sedan kanske jag vågar mig på lite sidoprojekt som jag kan dela med mig av. Jag hoppas dock inte jag tappar mina konstiga inlägg om helt orelevanta saker kommer försvinna. Det är ju trotts allt det som är roligast att skriva om.

Nästa gång jag skriver är det högst troligt att jag är tvåbarnsfar. Sinnes!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0