Buteljerat öl på flaska

Jahopp, då har man buteljerat sin första öl då! Provsmakade lite på den och den verkar lovande. Vi får se om ett par veckor hur slutresultatet blir. Jag tog inga bilder då Tyra hade min telefon och spelade på men Tyra var snäll att ta en bild åt mig när jag precis skulle börja.

Det blev 30st 740ml flaskor. Så det blir till att skapa sig några etiketter man kan bryda flaskorna med.


Även om smaken var lovande så blev det givetvis ett bakslag på annat håll. Det verkar som om procenthalten kommer landa på 3,5 istället för planerat 4,5 - 5,0%. Men men, huvudsaken att smaken håller och det vet vi svaret på först vid påsk. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0