RE5

Efter år av väntan är dagen äntligen här, Resident Evil 5 släpps. Nu är det inte så att jag har väntat, utan det är Sandra som RE frälst. En av världens bästa titlar enligt henne, jag själv är mer tveksam. Däremot tycker jag att 5:an ser mycket lovande ut då vi har spelat demot tillsammans i co-op-läge. Men jag kan bara inte förstå vad RE folket vill med styrningen, spelet skulle höjas ordentligt om de bara gav upp den. Okey de har faktiskt gjort det en del (ytterst lite) på detta men samtidigt har de tagit bort det som kanske var en av de populäraste inslagen i spelen, alla gåtor och klurigheter.

Jag kan tänka mig att det blir några timmars RE5 spelade i helgen och då kan jag ge er vårat betyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0