Tor

Nyfriserad och fin till helgen. Helgen där herr asplund fyller stadiga 26år. 30 smyger sig på snabbare än man tror. Inte för att det skrämmer mig men endock, 30 är rätt gamal siffra när det handlar om ens egna ålder. Men det är 4 långa år kvar, det hinner hända massor. Nu fokuserar vi på nuet och 26års firandet i förstahand. För på lördag eftermiddag kommer familjen över och gratulerar, på kvällen kommer kamraterna och firar. På söndagen, vilket är den faktiska födelsedagen, så firar "hela" världen genom att bokstavligen skänka mig en extra timme ledighet. Inte illa, men så är jag ju, som Sandra sa, Europas svar på Jesus. Kanske inte på de sätt att jag går runt i klänning och shabbiga sandaler och predikar för en massa smutsiga bönder och fiskare om ett bättre levnads sätt och liknande. Utan mer att.. ja jag vet faktiskt inte alls var hon menade. Men kanske menade hon att sjukt många människor ser upp till och beundrar mig, älskar mig så pass mycket att de vill stanna upp världen för mig. Vilket de gör genom att ge mig en timme.

Har ni föresten tänkt på att Jesus var Asiat? Han var faktiskt Afrikan ett tag också innan han åter blev Asiat. Ganska lustigt faktiskt. Har lite svårt att se honom som asiat. Kan ni se bilden i huvet. Sjukt kul =)
Nu vet jag att bara för att Israel tillhör Asien så ser inte alla ut som kineser, men det är endå den bilden man får i huvet när man tänker på att han var asiat. Eller åtminstånde jag. Jag vet dessutom att man inte bli "afrikan" bara för att man bosätter sig där i 12år. Men också det en ganska rolig bild som målas upp i huvudet, även om asiat-Jesus var roligare.

Nu skal jag sluta skriva en massa strunt och istället vandra hemmåt. Vi höres, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0