fast

Hörde nu på morgonen att 8.000 demonstranter i thailand stormadet flygplatsen i Bangkok. Fan, man skulle ju skita på sig om man stod på flygplatsen och det plötsligt kom 8.000 gulklädda demonstranter springandes emot än. Speciellt i dagens läge, min första tanke skulle nog vara: är det terrorister, slås eller spela död? Våra vänner Andreas och Johanna skulle ha flygit hem idag, hoppas att allt är bra med dem och att kunnat tagit sig från flygplatsen utan några problem.

Nu visade det sig dock att detta var ett par schyssta pajsare som bar gult, de delar ut vatten till turister och ber oupphörligen om ursäkt för att de ställer till med besvär. De vill bara hindra Tahilands premiärminister från att åter ta sig in i landet efter sin vistelse i Peru. Demonstranterna säger att man kommer att hålla flygplatsen avstängd tills den nuvarande regeringen avgår. Lycka till säger jag.

Men jag vet inte riktigt om jag tycker synd om turisterna. Jag menar, skulle det verkligen kännas jobbigt och ringa jobbet och säga: Jag kan tyvärr inte komma till jobbet imorgon, jag är strandad i tahiland, verkligen jätte synd, men vad ska man göra?

Jag vet, spring tillbaks till stranden och njut, ta en riktig shopping runda eller vad som helst. Visst pengarna kanske börjar sina, men sanningen är ju att flygbolagen betalar hotellet och det kostar inte mycket att ha det chill i tahiland.

Det är inte synd om er som inte kunde flyga hem, faktum är att ni har det bäst i världen just nu. Ni är i tahiland fast ni inte betalt för det, ni får gratis boende och skulle ni vara tjinkiga kan ni begära ersättning för förlorad inkomst.

Ni lever just nu min dröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0