Flyg

Vid 9 tiden så lyfte Sandras plan från Broma med riktning emot Malmö. Jag hatar flygplan, är sjukt orolig att det skall hända något. Jag vet att statistiken säger att flyg är det säkraste färdmedlett, jag vet inte hur många gånger säkrare än bil, men det spelar ingen roll. Jag ändå så sjukt rädd att det ska hända något. Jag har ont i magen och mår illa.

För OM det skulle hända någonting med flygplanet så är man ju som passagerare helt handlingsförlamad. Man kan inte göra någonting förutom att spänna fast bältet, be och hoppas på det bästa. Man har ingen makt att själv påverka vad som händer eller kommer att hända. Vidrig tanke.

Men givetvis kommer det att gå bra, det är bara jag som har en olustig inställning emot flygplan. Jag vet att det kommer gå bra för hon ringer nämligen snart efter landningen och säger att allt gick bra. Det lovade hon nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0