Rånad

Jag blev rånad efter dagens obligatoriska "äta lunch hemma". Då jag tycker lite synd om mig själv, fortfarande lite sjuk samt att jag är en av få som är på jobbet, så tänkte jag unna mig en kall burk-cola. Rotar fram två femmor ur jackfickan och lägger dessa i godis/dricka automaten, knappar in mitt val och... va fan.. inget händer. Avvaktar någon sekund innan jag trycker på alla tänkbara knappar utan framgång, i displayen står det, Kredit:10Kr Artikel nr: 64.. JA, men ge mig det då!
Jag vägrar lämna maskinjäveln ifall den skulle spotta ut burken och någon annan skulle få glädjas av dess innehåll. Så jag ringer Arne, han är på plats innan samtalet hinner avsluta och vi båda testar att lösa problemet. Efter en stund funderar jag på om allt hängt sig och testar med att stoppa i en krona till. Men nej då, Kredit 11Kr Artikelval 64.. Men inget händer. PISS MASKIN!

Det slutar med att jag blir tvungen att ringa till maskinägaren, de kan inte förstå problemet men skulle skicka en kredit på 11kr på posten, som jag kan handla för på ica eller nått. tack så mycket men var fan är min cola? Jag lägger på luren och börjar slita bort detta AS till maskin från väggen för att leta reda på strömkabeln. Jag dödar den för att sedan sätta den till liv igen bara för att se mina pengar försvinna: Kredit 0kr. Bitchassmotherfucker!!

Arne sponsrar med en tia och vi gör oss redo för en ny kamp med tjyven. Denna gång vann vi dock. Jag fick min cola, och den var god, jävligt god!



Måndag:     15 - jobb     22 - jobb     29 - jobb       5 - jobb
Tisdag:       16 - jobb     23 - ledig     30 - jobb      6 - ledig
Onsdag:     17 - jobb     24 - ledig     31 - ledig     7 - jobb
Torsdag:    18 - jobb     25 - ledig     1 - ledig        8 - jobb
Fredag:      19 - jobb     26 - ledig     2 - jobb         9 - jobb
Lördag:      20 - ledig     27 - ledig     3 - ledig     10 - ledig
Söndag:     21 - ledig     28 - ledig     4 - ledig     11 - ledig

Kommentarer
Postat av: sis.



Du är ju så störd. Fan här blir man orolig och tror att nån jävla äckelmänniska har hoppat på dig och tagit allt du äger. Men så visar det ju sig att inte alls vara utan en stakkars maskin som tyvärr inte rårför sina brister "RÅKAR" sno 10, nej förlåt, 11 kr. Vilket öde..



2008-12-29 @ 18:38:19
Postat av: azpn

med tanke på dagens ekonomiska kris i världen så är 11kr mer än vad vissa klarar av att förlora.. Desstuom var detta minst lika svårt mentalt att smälta som vilket rån som helst.. Det handlade om guld, mitt svarta guld.

2008-12-30 @ 13:10:32
URL: http://azpn.blogg.se/
Postat av: sis



sant, mycket sant.



GRATTIS återigen kära broder .. Så stolt över dig!

2008-12-30 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0