värja

Sitter och tittar på Sveriges damer när de får sig en lektion av sydkoreas handbolls damer.. Jag kom in i ett läge där Sverige faktiskt ledde med ett par mål. tex 9-7.. Nu, i slutet av den första halvleken står det 13-18.. Vi hoppas på en upprykning i den andra.

Just nu har det lämnat över till värja..  jävligt coolt faktiskt.. Hur fan kommer det sig att man börjar fäktas? Undrar om vi har någon fäktnings klubb här i stan.. Det måste undersökas.. Om jag finner en skall jag gå dit med en bergssprängare på axeln och spela låten all for one.. Precentera mig som Aramis men snabbt säga att jag kan tänka mig att vara Athos, Porthos eller självaste D'Artagnan om namnet reden var taget. Sedan slita åt mig en värja och fråga var den onde tvillingbrodern "järnmask" är.

Nu har iaf handbollen börjat igen. Ser väl inte jätte bra ut, fortfarande fem mål under.

Kommentarer
Postat av: Sis

hah, hittar du en sån klubb är jag lätt på att följa med. Skön att sticka svärdet i någon :)

2008-08-13 @ 10:55:48
URL: http://easplund.blogg.se/
Postat av: Sandy

Jag är också på, har alltid velat spjuta någon lite... Alla för en!

2008-08-13 @ 12:23:20
Postat av: Sis

Lätt, men jag vill vara D'Artagnan isof. Jag pixpaxar honom :)

2008-08-13 @ 19:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0